Artykuły użytkownika Pilotka
Sęp (2012)
Nikt, może za wyjątkiem hurra optymistów, nie spodziewa się, że nakręci się u nas film sensacyjny godny konkurencji z często dysponującymi wysokim budżetem amerykańskimi tuzami. Jednak skoro już reżyser
Pewnego razu w Anatolii (2010)
Na tureckim, zapomnianym przez czas pustkowiu, w oceanie nocy jadą kolumną samochody, a w nich policja, prokurator, doktor i oskarżeni o morderstwo. Pośród szalejącej burzy i ciemności szukają miejsca
Drogówka (2013)
Warszawa. Spowita szarością, brudna, tonąca w roztopach stolica jednego z najbardziej skorumpowanych na świecie krajów, miasto wiecznie spieszących się, zirytowanych ludzi, załatwiających szemrane interesy,
Ostatnia miłość na Ziemi (2011)
Wyobrażałeś sobie kiedyś jak to jest, kiedy traci się wszystkie zmysły? Kiedy kawałek po kawałku w zawrotnym tempie niknie świat, to co znasz i kochasz? Kiedy zaciera się pamięć o tym, jak pachnie świeżo
Wstyd (2011)
Na temat "Wstydu" na Filmasterze są już recenzje, więc nie ma sensu ich powielać, a to zaledwie parę zdań o moich odczuciach.
Jest z tym filmem problem, bo ma wiele elementów, za które ceni się kino.
Supermarket (2012)
„Supermarket” Macieja Żaka to trzymająca mocno w napięciu, budząca wewnętrzny sprzeciw historia o zwycięstwie korporacyjnego systemu nad jednostką. Momentalnie, wraz z pikającą bramką, zwiastującą kradzież,
Miłość (2012)
Zamknięte drzwi mieszkania w starej kamienicy, a za nimi intymny, powolny dramat śmierci, znakomicie, delikatnie, z artyzmem prowadzony wprawną ręką austriackiego reżysera. Michael Haneke stworzył „Miłość”,
Pokłosie (2012)
"Pokłosie” to nie pozbawiony rażących uproszczeń, usprawiedliwionych ramami konwencji, naszkicowany grubą kreską thriller z elementami westernu, czasami gdzieś na pograniczu horroru, inspirowany tragicznymi
Kobiety bez mężczyzn (2009)
Świat, który przedstawia w filmie „Kobiety bez mężczyzn” fabularna debiutantka Shirin Neshat, jeśli go odrzeć z baśniowego pierwiastka jest przygnębiający, poraża rozpaczą niespełnienia i upokorzenia.
Holy Motors (2012)
Właściwie dlaczego oglądamy filmy, czego w nich poszukujemy, czy prawdy, a jeśli tak, to czym ona jest? A może jednak iluzji, kuglarskiej sztuczki za pomocą której choć na moment będziemy mogli poczuć